Kundtjänst:  0725 - 638179  Mån-Fre 08:00-16:30    |    Kontakta oss   |   Frakt 59kr - Vi bjuder på frakten över 500kr    |    2-3 dagars leveranstid på lagervaror 

Byte och returer

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Room99:s reklamationsavdelning via e-post: kundservice@room99.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen.

Defekta produkter som returernas till Room99 bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.

Vid retur: 

1. Kontakta Room99 på mail kundservice@room99.se och uppge ordernummer, namn, vilken produkt du vill returnera samt returorsak. 

2. Invänta mail från kundservice, med vidare instruktioner hur du skickar tillbaka din retur på rätt sätt. Vi försöker att svara på ditt mail inom 24 timmar under vardagar.  

För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsreturärende. Room99 förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Men Room99 ger dig öppetköp i 30 dagar. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Room99 på kundservice@room99.se. Returfrakten bekostas av konsumenten. Om du vill ha en returfraktsedel, kontakta oss på kundservice@room99.se så mailar vi en returfraktsedel till dig. Returfrakten kostar 59:- (OBS! Gäller ej möbler, vid retur av möbler beräknas frakten på hur stort och tungt paketet blir, gäller även beställningar från utlandet). Om du har betalt med Klarna faktura läggs fraktkostnaden på fakturan , i annat fall dras beloppet från återbetalningen.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Om en vara är transportskadad skall Postnord Logistics kontaktas omgående för reklamation. 

Produkter