Kundtjänst0725-638179 Vardagar 9:30-16:00 Lunch 12:00-13:00    |    Kontakta oss   |   Frakt 59kr - Vi bjuder på frakten över 500kr    |    2-3 dagars leveranstid på lagervaror  

 

Köp- och leveransvillkor

Du måste vara över 18 år för att få genomföra en beställning på Room99.se. När du gör en beställning så godkänner du våra villkor. 

Efter att du lagt en order kommer en orderbekräftelse till din mail, den mailadress som du angav i din beställning. Det är ett automatiskt mail och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Kontrollera din orderbekräftelse så att din beställning blivit korrekt. Upptäcker du något fel kontakta vår kundservice så snart du kan. Extra viktigt att du kontrollerar specialbeställda produkter så att du angett rätt information till produkten så som t.ex namn och datum och kontrollerar stavning. Det är inte säkert att din order hinner ändras eller stoppas efter att din order är lagd om din order redan gått vidare till vårat lager. Det är viktigt att du uppger rätt namn och adress så att ditt paket skickas till korrekt adress.  

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms. 
 
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%. Om rabattkod använts på felaktigt sätt, t.ex. på ej gällande varugrupp, har Room99 rättigheten att fakturera kunden i efterhand. Skulle det uppstå uppenbara felaktigheter så som fel pris förbehåller vi oss rätten att justera felet i efterhand. Vi kontaktar alltid dig på din mailadress du uppgav i din order om vi upptäcker ett fel som vi måste korrigera. Du kan alltid makulera din order om du inte är nöjd med det korrigerade priset.  
 
Leverans utanför Sverige
Det går att beställa posters och mindre inredningsdetaljer för leverans utanför Sverige. Vi kan förnärvarande inte leverera möbler och ramar utanför Sverige. 
 
Klarna Checkout!
Välj faktura, konto, VISA Mastercard eller internetbank, allt utan avgifter.
Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor.
Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
 
Reklamation och ångerrätt
Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Room99 kundservice via e-post: kundservice@room99.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Defekta produkter som returernas till Room99 bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen. Room99 förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. 
 
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen. Originalförpackning måste vara möjlig att använda igen. Produkten måste vara i sådant skick så den går att sälja igen. Room99.se förbehåller sig rätten att göra avdrag för värdeminskningen.Viktigt att fraktsedlar inte sätts fast på originalkartong. 
 
Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Room99 på kundservice@room99.se. Returfrakten bekostas av konsumenten. Används Room99:s returfraktsedel kostar returen 59kr, (OBS! Gäller ej möbler, vid retur av möbler beräknas frakten på hur stort och tungt paketet blir, gäller även beställningar från utlandet). Vid utlandsbeställningar blir frakten den faktiska kostnaden beroende på vikt och storlek.  
 
Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Exempel på dessa varor är posters/canvas med personliga tillval och fasadsiffror/boksäver. Om en vara är transportskadad skall Posten kontaktas omgående för reklamation. Acceptera ej ett paket som ser skadad ut. Om varan är feltryckt går det naturligtvis att reklamera. Kontakta då Room99.se omgående vid mottagande. Reklamation av feltryck måste göras inom 30 dagar från det vi har levererat varan.
 
Transportskada
Om en vara från Room99 skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till fraktbolaget. 
 
Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Room99 kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Room99 befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 
 
Övrigt
Room99 förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Room99 rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Room99 skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt 
 
Om du har några frågor så kontakta oss på kundservice@room99.se
Vi har F-skatt och vårt reg nr är 559044-4583 och vårt momsnr är SE559044458301 
 
The Trendy Living AB / Room99
Luxorgatan 1
591 39 Motala 
 
 
Leveranstid
Vi skickar ditt paket inom 1-3 dagar efter lagd order, detta gäller lagervaror alltså ej beställningsvaror. Se vid varje produkt vilken leveranstid som gäller för respektive produkt. Med dagar menas arbetsdagar. Innehåller din order flera olika produkter kan det hända att din order levereras i flera olika paket som skickas från olika lager. 
 
Leveranssätt
Schenker
Ditt paket skickas med Schenker och levereras till ditt närmaste ombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms eller brev.. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms eller brev. 
 
Schenker Företagspaket
Paket levereras till företagsadresser 
 
Flera sändningar
Ibland kan det förekomma att vi skickar din order i flera paket och även som flera sändningar. Det kan betyda att paketen kommer fram olika dagar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Varor som skickas med Schenker, aviseras via sms (primärt) alternativt e-post (sekundärt). Paket ligger kvar hos ombud 14 dagar efter avisering. 
 
Andra fraktbolag
Vissa varor skickas direkt från leverantörens lager därför kan annan speditör användas, exempelvis DHL, då får du ett sms om att hämta ditt paket på närmaste DHL Servicepoint.
 
Frakt
Ombud 59kr
Schenker Företagspaket 79kr
 
 
Produktavvikelse
 
Det kan förekomma mindre avvikelser bland de handmålade tavlorna. Tänk även på att de färger ni ser på datorskärmen inte alltid överensstämmer med verkligheten. Det beror hur väl din datorskärm är inställd. Gällande grupptavlor som hänger i förskjutningar och i olika nivåer kan det förekomma mindre (+/- 5%) avvikelser av tavlans totala mått. Inkluderat i måtten för grupptavlorna är även 3 cm per mellanrum. 
 
I vissa fall kan det förekomma att en produkts storlek inte är i rätt proportion till andra föremål i miljön de visas i. 
 
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker ni skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören Schenker och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall ni kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
 
För ej uthämtade varor debiteras en avgift på 200kr per paket. Det gäller även om din order är uppdelad i flera sändningar. Har ditt paket gått i retur men du fortfarande vill ha din order så får du lägga en ny order på vår hemsida.
 
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
 
Priser & Kampanjer
Det går ej att kombinera olika erbjudanden. Vid erbjudanden att köpa X men betala för Y, räknas den billigaste bort från slutpriset.
 
Övrigt
Vi reserverar oss för felskrivelser gällande pris och produktspecifikationer och fraktpriser.

 

Produkter