Från Jim Heimann-kollektionen, en framstående samling av reklam för klassiska bilar ? från populismen av Ford Model T på 1910-talet, genom 1950-talets sexiga, ambitiösa kryssare, egendomligheten med VW Beetle-annonserna på 1960-talet, ända fram till nutiden av robusta stadsjeepar och eleganta, lyxiga sportmodeller.
Tidsresa genom bilåldern med en samling som sätter dig i förarsätet. 20th Century Classic Cars erbjuder en frodig visuell historia av bilen, decennium för decennium, via över 400 tryckta annonser från Jim Heimann Collection.
Med hjälp av bilder hämtade från ett sekel av bilreklam, spårar den här boken utvecklingen av bilen från hästlös vagn till raket på hjul ? och vidare. Med en introduktion och kapiteltext av tidigare New York Times bilskribent Phil Patton, samt en illustrerad tidslinje, belyser denna volym de tekniska innovationerna, stora tillverkare och återförsäljare, historiska händelser och populärkulturens inflytande på bildesign.