Den definitiva boken om Karl Lagerfelds banbrytande och okonventionella kampanjer för Chanel, fotograferade av designern själv. När Karl Lagerfeld tillträdde som kreativ chef för modehuset 1983, satte han igång en radikal förändring av dess image – inte bara genom djärva kollektioner utan även genom att från 1987 börja fotografera husets kampanjer själv, något som var helt nytt för en modeskapare. Tillsammans med Karl Lagerfeld och Chanel har denna publikation, som öppnas med ett essä av Patrick Mauriès, organiserat kampanjerna kronologiskt. En noggrant utvald samling bilder visar hundratals spektakulära kläder, buren av tidens främsta modeller och personligheter, från Inès de la Fressange, Claudia Schiffer, Kate Moss och Cara Delevingne, till Kirsten Stewart och Lily-Rose Depp, fångade i glamorösa miljöer, från Coco Chanels lägenhet i Paris till Franska rivieran eller LA. Presenterad i en exklusiv, klädd förpackning, erbjuder Chanel: The Karl Lagerfeld Campaigns en oöverträffad översikt över huset Chanel sett genom Karl Lagerfelds ögon – och lins.