Coffee Table Book, The Little Book of Gucci


 

The Little Book of Gucci: En ikonisk berättelse om lyx och stil. Upptäck Guccis historia från 1921 till idag med denna fantastiska bok. Perfekt för modeälskare!

 
Leverantör New Mags


The Little Book of Gucci: En berättelse om lyx, stil och modehistoria

Ett av de äldsta italienska modevarumärkena som fortfarande existerar idag, grundades Gucci i Florens 1921. Guccio Gucci etablerade sitt företag med målet att skapa lyxigt bagage för Italiens rika och fashionabla överklass. Med den signatur Gucci-printen av mörkbruna diamanter på en beige bakgrund, det sammanlänkade G-logotypen och de röda och gröna ränderna, har varumärket blivit det ultimata inom italiensk lyx. Guccis signaturartiklar – bältet, väskan, loafers – överskrider kortvariga mode-trender och har förblivit centrala för husets identitet in i det tjugoförsta århundradet. Under Tom Fords ledarskap epitomiserade Gucci den avslappnade och busiga estetik som präglade 1990-talet. Idag, under Alessandro Micheles ledning, är varumärkets kombination av romantik och tuffhet mycket eftertraktad. The Little Book of Gucci berättar historien om detta historiska men blomstrande hus och de visionära looks som har cementerat dess plats i modehistorien.


  • Storlek: 13,x1,7x18,5 cm
  • Antal sidor: 160 st


Recensera produkt