En modeikon, provocerande amerikanske designern Tom Ford ger oss sin efterlängtade andra bok, som tar läsarna genom den lysande banan för hans lyximperium på miljarddollar som grundades 2005.
Synonymt med högoktanig glamour, överdådig sexualitet och orädd mode, Tom Ford är en ikonisk designer vars namne har hängivna anhängare över hela världen, från Milano och New Delhi till Shanghai och New York. Sjutton år efter hans bästsäljande debutbok Tom Ford (2004), som beskrev hans tid som kreativ chef för det italienska märket Gucci, är denna andra volym en visuell hyllning till Fords självbetitlade varumärke som skapades 2005 och omfattar kosmetika, glasögon, herrkläder, och hans kritikerrosade linje för damkläder. Den vördade designern kastade inte bara sitt varumärke till de högsta nivåerna i modevärlden ? och fick utmärkelser från Council of Fashion Designers of America och Time Magazines bästa designer av året ? utan fick också uppmärksamhet från Hollywood genom att presentera lojala A-listfans som Julianne Moore, Lauren Hutton, Pat Cleveland och Nicholas Hoult i sina runwayshower och reklamkampanjer. Den här ursnygga förpackade volymen innehåller bländande bilder av Fords design av kläder och accessoarer, moderedaktioner med toppmodeller som Gigi Hadid, Joan Smalls, Mica Argañaraz och Jon Kortajarena, och hans karaktäristiska sexuellt laddade reklamkampanjer av fotografer som Inez 'Vinoodh, Nick Knight, Steven Meisel och Mert & Marcus. Den här volymen, tryckt med material som godkänts av Forest Stewardship Council och redigerats av Ford personligen, återspeglar hans exceptionella smak och oförlåtande sensuella estetik och är ett äkta samlarobjekt för hans hängivna och kännare av mode, stil, och design.